Интернет мрежа за взаимопомощ, информиране и консултиране


он-лайн Форум „Попитай специалиста”

Компютърът поврежда ли зрението?

Модератор: bisolnev

Компютърът поврежда ли зрението?

Мнениеот sevda_80 » Пон Дек 09, 2013 6:15 pm

Здравейте! Приятелят ми работи с компютър постоянно. Има ли опасност от повреждане на зрението? Има ли подходящи упражнения?
Благодаря.
sevda_80
 
Мнения: 1
Регистриран на: Пет Окт 18, 2013 1:02 pm

Re: Компютърът поврежда ли зрението?

Мнениеот bisolnev » Съб Дек 21, 2013 8:02 pm

Как да съхраним зрението си при работа с компютър
Работата с компютър заема голяма част от нашето ежедневие. Понякога с цели часове седим пред монитора, работим, сърфираме в интернет, социалните мрежи или просто гледаме интересно предаване или филм. В края на деня се чувстваме изморени, изхабени, изцедени, но въпреки това продължаваме с телевизията, таблета, смартфона или електронната книга. Има някои симптоми, които ни подсказват, че изпитваме Синдрома на компютърен стрес:
1. Неясно /размазано/ виждане надалече след работа с компютър
2. Неясно /размазано/ виждане наблизо след работа с компютър /екранът се разфокусира/
3. Прогресивно неясно зрение в продължение на деня
4. Трудна концентрация
Ако този темп на работа продължава всеки ден, ще бъдем перманентно уморени, нервни и разсеяни. Необходимо е да спазваме определени правила при работата с компютър – 40 мин. aктивна работа, 10 мин. почивка. А може също така да се откъснем от работата и 10 мин. да правим специални упражнения за релаксация.

Техники на релаксация при изпитване на Симптом „Неясно /размазано/ виждане надалече и наблизо след работа с компютър“
Упражнение 1: Въртене на главата


Цел: Релаксация на врата, мускулите на лицето и главата и намаляване напрежението в раменете.
Позиция на тялото – изправена
Повторения – 3 пъти във всяка посока
Време за изпълнение – до 2 минути

Позиция
Изображение
Инструкции
Вдишайте дълбоко и затворете очи. Когато издишвате, бавно отпуснете брадичката върху гърдите си. Отпуснете врата и раменете си.

Позиция
Изображение
Изображение
Инструкции
Отново вдишайте дълбоко и докато вдишвате, завъртете главата си бавно и вниматeлно наляво и след това нагоре. Раменете са спокойни и отпуснати. Правете движенията бавно, внимателно и предпазливо.

Позиция
Изображение
Изображение
Инструкции
Издишайте напълно докато завъртате главата си на другата страна и надолу до гърдите.
Повторете 3 пъти, след това обърнете посоката и изпълнете също 3 пъти.
Не е важно да правите големи завъртания; по-важно е да движите главата внимателно, без усилие.
Дишайте пълно и дълбоко и релаксирайте.

Упражнение 2: Фокусиране наблизо и надалече с едно око
Приготвяме си показалка (молив, химикал) и листче с начертана цел (обект), което залепваме на стената пред нас на разстояние 2-3 м.

Цел: Да възстанови гъвкавостта на очните мускули, които контролират движенията на окото и да подобри способността на окото да променя фокуса.
Позиция на тялото – седнало положение с изправен гръб
Повторения – 5 пъти с всяко око
Време за изпълнение – до 2 минути

Позиция
Изображение
Инструкции
Закрийте дясното си око с длан без да го притискате /дланта е във форма на купичка/. Закритото око остава отворено.

Позиция
Изображение
Инструкции
С откритото око /лявото/ погледнете към върха на показалката и фокусирайте погледа върху него. Задръжте на фокус 5-6 секунди. Мигайте и дишайте.

Позиция
Изображение
Инструкции
Сега превключете вниманието си от върха на показалката към далечната цел и отново фокусирайте погледа си. Задръжте на фокус 5-6 секунди. Мигайте и дишайте.
Превключете отново вниманието си върху близката цел и след това върху далечната. Правят се общо 5 повторения.

Позиция
Изображение
Инструкции
Направете същото упражнение с другото око.

Упражнение 3: Полагане на дланите

Цел: Да релаксира уморените и напрегнати очи, да възвърне мира и тишината в ума и да доведе до възстановяване на баланса в организма.
Позиция на тялото – седнало положение с изправен гръб
Време за изпълнение – минимум 3 минути

Позиция
Изображение
Инструкции
Разтъркайте дланите си една в друга за 5-10 секунди докато се затоплят.

Позиция
Изображение
Инструкции
Поставете лактите си на масата.
Затворете очи и ги покрийте с длани без да ги притискате. Отпуснете веждите си. Вдишвайте и издишвайте бавно и леко. Когато издишвате си представяйте как изхвърляте цялото напрежение от очите си.
bisolnev
 
Мнения: 112
Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 2:04 pm


Назад към Подпомагане на слабото зрение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта