Интернет мрежа за взаимопомощ, информиране и консултиране


он-лайн Форум „Попитай специалиста”

обикновена детска градина

Модератор: bisolnev

обикновена детска градина

Мнениеот Petroxa » Пон Авг 04, 2014 3:00 pm

Аз искам моето дете да постъпи в обикновена детска градина, но как да го подготвя за интегриране в групата като най-много се притеснявам от ориентирането и придвижването сред виждащите.
Petroxa
 
Мнения: 1
Регистриран на: Пон Авг 04, 2014 2:31 pm

Re: обикновена детска градина

Мнениеот bisolnev » Пет Авг 29, 2014 12:29 pm

Ориентирането и мобилността това е специално обучение за слепи и слабо виждащи, даващо им възможност да се движат сами. Ориентацията, това е да знаеш къде се намираш, къде искаш да отидеш. Мобилността е физическият процес на придвижване от едно място на друго.
Детето трябва да се научи на мобилност когато отива на училище. Междувременно вие можете по много начини да помогнете на детето си да осъществи тези умения. Вие сте първият инструктор на детето си по мобилност. Можете да започнете с упражнения за слушане и придвижване. Ето някои предложения според програмата на училището Овърбрук във Филаделфия:
1. Когато забележите, че бебето ви се е умълчало в креватчето и слуша определени звуци, това е подходящ момент звуково да го запознаете с хора и предмети.
2. Бебето има нужда от промяна. Сменяйте положението и ориентацията му в креватчето, сменяйте завивките, играчките и възглавничките му.
3. Не оставяйте дълго време бебето само в креватчето. Взимайте го на ръце, носете го, давайте му да пипа, помирисва, и да чува различни предмети.
4. Променяйте положението на бебето си в къщи и в неговата стая. Местете кошчето и мястото на кошчето от една стая в друга.
5. Протягането и сграбчването трябва да започнат преди лазенето. Насърчавайте детето си да посяга към предмети, издаващи приятни звуци. Това обикновенно става към 10 - 11 месеца, но е различно при различните деца.
6. Когато детето започне да пълзи давайте му да опипва различни неща в кошчето, стаята и в цялата къща. Оставяйте го да намира любимото си одеалце или играчка в различен ъгъл на стаята и то съответно да го търси само.
7. Мотивирайте бебето си да се придвижва; оставяйте го на пода сред любимите му играчки, където трябва да ги търси. Добре е играчките да издават приятни звуци.
Разбира се обучението не бива да спира дотук. Родителите трябва да продължат с неуморна упоритост. Това ще подготви детето за истинска безопасна мобилност в близкото бъдеще.
Ако детето ви ходи, има много различни начини да му помогнете да преодолее страха, да се чувства удобно и сигурно в различни ситуации.
8. Когато си играете с детето го привиквайте на движения като го клатите във въздуха и го пускате на земята, въртете го и правете други движения с него. Така то ще престане да се страхува.
9. Когато детето ходи не го дръжте за ръка, а му подавайте само показалеца да се хваща за него. По-късно то ще се хваща за китката ви, а накрая за цялата ръка.
10. Давайте му да бута играчки и да играе с големи предмети.
11. Когато знае да ходи, детето трябва да опознае дома си. Вместо да го развеждате, вие, оставете го само да опипва стените, да минава покрай мебелите. Нека стаята е претрупана с предмети, които да заобикаля. Поставяйте звукови сигнали пред него и нека детето ги свърже с обкръжението. Нека детето разгледа къщата след като е опознало предметите наоколо и след като сте я обезопасили. Когато детето свикне с подредбата вкъщи, не я променяйте без предупреждение към детето.
12. Окуражавайте детето да играе в двора на къщата. Поставете сигнално приспособление - например радио на прозореца, за да знае когато свърши да играе навън как да се прибере вкъщи.
13. Навън и вкъщи е добре детето да ходи босо, за да свиква с различните текстури и настилки. С него вървете по различни материи и после като ги научи, на глас му казвайте до какво му предстои да отиде.
14. Като се научи да върви напред, го научете да върви назад и настрани.
15. Започнете да го учите на названията на частите на собственото му тяло. По-късно се опитайте да му обясните думи като ”вътре”, ”вън”, ”горе”, ”долу”. Научете го да спазва команди от едно действие като например : ”Постави блокчето в кутията.”
16. Обличайте го подходящо и го извеждайте навън при топло, студено, дъждовно, снежно, мъгливо време. Обяснявайте му какво го заобикаля и нека то изследва средата само.
17. Когато го возите в кола, му казвайте тези неща, които трябва да се усетят по звука или по светлината. Например ”В момента минаваме през тунел.” или когато колата минава по павета му обяснете, че звука който чува е от паветата. Водете го по магазини и му позволявайте да опипва и помирисва всичко. Така то ще усвои много по-добре умението да се движи и ориентира.

Проф. Дпн Владимир Радулов
bisolnev
 
Мнения: 112
Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 2:04 pm


Назад към Интегрирано обучение - въпроси на родители и учители на интегрирани деца

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron